Tuesday, January 12, 2010

kEMBALI balik the sasau in the house... setelah d padam sume kisah sasau taun2 lepass.. kini kembali dngan cerita baru...
di taun baru, d dunia baru, d umo yg baru... musty ar kna tuka suma yg baru... AWEKS?? nk kna baru gak ka??
skunk nie dh x de dh cita sal gadis mcdy, sal artiss slmkdh, awekx pukulan maut, amo0y celup.. sume 2 dh d transper ke tepi.. skunk nie bermulaa lahh ido0p baruu....




AZAM taun baru...
sbnarnyerr azam taun lepass pn x lepass2 agi, cmna nk wat azam yang baru?? keh3..
azam taun lepas aku nk JADIK KAYA TANPA USAHA.. kowank x doakn kot azam aku 2.. bab 2 ar x termakbul.. ahaa...
x pe2.. cita sal azam nie kt bungkuss leklok kt simpan kt tepi.. nie nk cita nie,

sbnarnyerr aku ngh karang blo0g nie dlm keadaan beng0ng mamun bru pas bngon tdo0w.. dngn pero0t lapo0.. sambil dngar lagu semangat aku ar.. SUM41, the hell songs.. pe agi dh dngar lagu nie kuat2 mulutt lagi kuat ar dok nyanyii..
dak2 yg men game nie dk nengo0k2 pa.. aku tau ar sora aku sedap.. ahaha,.. sedap dri madam zora depan skolah 2 kot.. keh3... marah ankdye klo tau aku dok ngata kt mak dye.. keh3... tp aku bkn mengata kn.. aku cerita.. ahahhaa...

nie nk habag maii kt hampaa nie.. aku ada cta besst nie nk kongsi dengan ampa suma.. bru jaa terlintass terpikiaq nk wat cta.. reka2 jaa.. tapi ampa jangan pecaya 100%.. bab cta nie bkn cta bto0ll... x dak kna mengena sal sedara mara ampa sumaa... HAYATILAHH cta family nie.. keh3.. (dan2 cakap kedah.. tepengaruh ngn idlan RAJA LAWAK ar nie..) ngeee~

al kisah.... HERO akob, seorang suami kepada seorang isteri, akob yg berkerja juruwang shiff pagi di sebuah pasaraya bdekatan d rumahnyaa amat fanatik dngn bolasepak..
akob mempunyai isteri yg cantik,rupawa.. sesiapa saja boleh cairr bila melihat senyuman isteri beliau.. lo0ntekk kot.. ahaaa...
nk d jadikn cerita,
Akob begitu asyik menonton perlawanan bolasepak di depan kaca TV,
tiba-tiba isterinya terus masuk,
"Bang, lampu di halaman depan dah terbakar tolong ganti yang baru ye".
"Pasang lampu?!!,
kamu ingat saya nie TNB ke?" jawab Akob.
"Kalau abang tak mau tukar lampu, abang tolong betulkan paip air sebab airnya dah tak boleh keluar", minta isteri Akob lagi.
"Betulakan paip?, kamu ingat saya nie Jabatan Bekalan Air ke?", jawab Akob mengelak.
"Kalau semuanya abang tak mau buat tak apalah, tapi kalau abang ke kedai nanti jangan lupa tolong belikan saya gas memasak sebab rumah kita dah kehabisan gas", kata isteri Akob.
"Mintak maap bebanyak saya tak kerja kat Petronas", jawab Akob dengan sinis.
Kerana merasa terganggu Akob terus keluar ke rumah kawannya untuk menyambung menonton perlawanan bolasepak.
Kira-kira jam 2 pagi kemudian Akob pun pulang kerumah.
Akob menjadi hairan apabila mendapati lampu di halaman terang benderang,
Akob terus ke bilik air, dia sekali lagi terkejut apabila mendapati paip air tak ada masalah lagi. Apabila ia ke dapur Akob mendapati tong gas juga penuh.
Pada keesokan paginya Akob bertanya pada isterinya
"Awak minta tolong pada siapa...?".
"Begini bang, setelah abang keluar dari rumah semalam, saya menangis di halaman rumah.
Tiba-tiba ada seorang lelaki yang sedang melintas di depan rumah kita,
bertanya kenapa saya menangis.
Saya ceritakan segala-galanya kepadanya.
Dengan rela hati dia sedia menolong saya tetapi dengan bersyarat".
"Apa syaratnya?", tanya Akob ingin tahu.
"Syaratnya saya perlu pilih sama ada buatkan ia roti atau tidurdengannya".
" Jadi awak buat roti apa untuk dia?", tanya Akob.
"Buat roti...?!!! isterinya menjawab,
Awak pikir saya nie Kedai Roti ke...?!!!".........

P/s: Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kereta pun boleh undur, terlajak kapal terbang takde gear reverse, sori.... (ada kna mengena ka??) ahahhaaa....

kowank dh baca cta kn.. kira dh biss laa cta aku ari nie..
dh mlss nk taip dh.. jari jemari aku pn dh lengo0h2 dh nie..
tiba masa tok keje ke dua..
g melantak jap..
lagi pn x dak idea nk cta dh..
k...
larikkk~~~

sebelo0m 2... dengarka lah pantun tok ari nie...
Hari-hari makan laksa,
Sedapnya kuah ikan kelisa,
Badan kuat serta perkasa,
Selamat menyambut hari selasa...

No comments:

Post a Comment